Ben-in-Malawi.reismee.nl

Help je mee?

Jaaaaa, gister middag heb ik tijdens de ontmoetDoingoood dag kennis gemaakt met twee vrijwilligers die ook in Januari-Februari in Malawi aan de slag gaan! Super gezellig en leuk om alvast kennis te maken. Daarnaast hebben we de verschillende projecten besproken.

Ik ga me o.a.inzetten voor de Lilongwe Youth Organisation. Dit prachtige communicty project biedt onderwijs aan zo'n 200 kinderen in de leeftijd van4 tot 18 jaar. De school isfinancieelzelfstandig, zonder subsidie van de overheid en hierdoor ook niet gebonden aan een politieke richting. De school is zelfvoorzienend door een aantal projecten die direct geld opleveren.

In eerste instantie is de school opgericht voor wezen en jongeren die in extreme armoede leven en anders geen onderwijs zouden kunnen volgen. Tegenwoordig kunnen alle jongeren op deze school terecht, zij die een bijdrage kunnen doen moeten dit dan ook om hiermee de continuiteit van de school deels te waarborgen.

Nu blijkt dat er in de school geen schoolbanken zijn en dat alle kinderen op de grond moeten zitten, dat kan toch niet waar zijn(!). Bij het beantwoorden van vragen moeten de kinderen gaan staan en vervolgens weer gaan zitten. Je kunt je voorstellen dat dit echt niet fijn is, zekerals je bedenkt dat dekinderen in extreme armoede leven en veelal geen geld hebben om bijvoorbeeld ondergoed aan te schaffen.Het gevolg van deze beroerde situatie is dat de jonge dames tijdens hun maandelijkse periode gewoon thuis blijven, terwijl het volgen van onderwijs juist de sleutel is naar een betere toekomst!

We hebben direct het plan opgevat om hier verandering in te gaan maken,daarvoor hebben wij jouw hulp hard nodig. De komende weken willen we zo veel mogelijk geld inzamelen om in Lilongwe materialen te kopen waarvan we met de jongeren van de Youth Organisation schoolbanken gaan timmeren. Daarnaast is het klaslokaal behoorlijk kaal, indien we wat budget overhouden willen we de muren opknappen,schilderen en educatieve muurschilderingen aanbrengen.

Draag jij dit project net als ik een warm hart toe ga dan naar de Support pagina die ik speciaal heb aangemaakt voor dit project en doe een bijdrage om het verschil te maken in hun jonge leven.

Iedere support hoe groot of klein dan ook helpt echt, ik ga immers zelf naar Malawi om erop toe te zien dateen en ander wordt uitgevoerd. Het geld komt goed terecht!

Doingoood